تجهيزات استخر اوپول

۱ بازديد

مجموعه اوپول يكي از بزرگترين كمپاني هاي ايراني فعال در زمينه صنعت و تاسيسات است. اين شركت سابقه بيش از ۱۰ سال فعاليت در حوزه طراحي، مشاوره، ساخت، اجرا و تامين تجهيزات انواع پروژه هاي آبي را در كارنامه دارد.


تجهيزات استخر اوپول

يكي از بزرگترين و مهمترين خدماتي كه توسط مجموعه اوپول ارائه مي گردد، تامين تجهيزات پروژه هاي آبي است. شركت اوپول به واسطه همكاري با بزرگترين توليدكنندگان تجهيزات استخر در سراسر جهان، امكان استفاده مجريان تاسيساتي ايراني را از بهترين و با كيفيت ترين تجهيزات فراهم نموده است.

شركت اوپول در زمينه عرضه تجهيزات استخر، با كمپاني هاي بزرگي نظير شركت اطلس پول تركيه، شركت پراكوا اتريش، شركت پيمتاش تركيه، شركت هيدروپول، شركت ايمكس و بسياري ديگر از كمپاني ها و برندهاي نامدار دنيا، همكاري دارد.

تجهيزات استخر عرضه شده توسط مجموعه اوپول به دو دسته كلي تجهيزات اصلي استخر و تجهيزات جانبي استخر تقسيم مي شود كه در اين قسمت به برخي از مهمترين آن ها اشاره خواهيم كرد.


تجهيزات اصلي استخر

تجهيزات اصلي استخر همان دستگاه ها و تجهيزاتي هستند كه عمدتا در موتورخانه يا تصفيه خانه استخر جاي مي گيرند و به نوعي مي توان گفت كار استخر بدون هر يك از آن ها، لنگ مي ماند. از جمله مهمترين تجهيزات استخر مي توان به پمپ استخر، فيلتر شني استخر، مبدل حرارتي استخر و سيستم كلرزني اتوماتيك اشاره كرد.


پمپ استخر اوپول

پمپ استخر بدون شك قلب تپنده هر استخر به حساب مي آيد كه آب را در شريان هاي استخر كه همان لوله ها هستند، به جريان مي اندازد. سيستم لوله كشي استخر، يك سيستم تحت فشار محسوب مي شود كه در صورت عدم كاركرد صحيح و خرابي پمپ، با افت فشار جريان و در نهايت توقف كامل جريان آب مواجه مي گردد‌.


فيلترشني استخر اوپول

فيلترشني يكي از اصلي ترين و حياتي ترين اركان تصفيه آب استخر مي باشد. وظيفه تصفيه فيزيكي آب استخر و زدودن آب از ذرات و ناخالصي هاي فيزيكي، بر عهده اين دستگاه مي باشد. فيلتر شني اين كار را با عبور دادن آب از درون يك صافي انجام مي دهد كه اين صافي، در واقع همان مخزن حاوي سيليس است كه درون فيلتر شني قرار دارد.


مبدل حرارتي استخر اوپول

كنترل و تنظيم دماي آب استخر كه قطعا امري مهم و ضروري به حساب مي آيد، به واسطه مبدل حرارتي استخر انجام مي گيرد. مبدل هاي حرارتي انواع مختلفي دارند كه مبدل هاي حرارتي پوسته و لوله استيل اوپول، به لحاظ كيفيت، دوام و كارايي، بهترين نوع آن محسوب مي شوند.


سيستم كلرزني اتوماتيك

همانطور كه تصفيه فيزيكي آب استخر امري ضروري محسوب مي شود و از اهميت بسيار بالايي برخوردار است، تصفيه شيميايي آب نيز به همان اندازه مهم است. سيستم كلرزني اتوماتيك، شامل مجموعه اي از تجهيزات و وسايل است كه مواد شيميايي نظير كلر را طبق برنامه تنظيم شده، به آب استخر اضافه مي نمايد تا آب را به لحاظ شيميايي تصفيه نمايد.



تجهيزات جانبي استخر

تمامي تجهيزات، دستگاه ها و وسايلي كه نقش مكمل تجهيزات اصلي را ايفا مي كنند و عموما به آن ها متصل مي گردند و يا به منظور كاربردهاي كوچكتر و كم اهميت تر نظير تزئينات در استخر و مجموعه هاي آبي به كار مي روند، در شمار تجهيزات جانبي استخر قرار مي گيرند.


اسكيمر استخر اوپول

اسكيمر يك وسيله پلاستيكي عموما سفيد رنگ است كه شكلي شبيه به يك كانال يا همان شبكه ورود و خروج دارد. اين قطعه به منظور جمع آوري آب از سطح استخر، بر روي قسمت بالايي ديواره هاي كاسه استخر نصب مي گردد تا آب هاي سطحي را از آن قسمت، جمع آوري نمايد.


استرينر اوپول

استرينر قطعه اي است كه در رنگ هاي سفيد، خاكستري و آبي و در متريال هاي مختلفي همچون پلاستيكي، چدني و ... ساخته مي شود. استرينر كه شكلي شبيه به يك محفظه يا يك سبد دارد، به منظور جلوگيري از ورود ذراتي همچون مو، شاخ و برگ، سنگ ريزه، گل و لاي و ... به درون پمپ استخر، به قسمت ورودي پمپ متصل مي گردد. اين وسيله عموما به صورت پيشفرض، بر روي اكثر پمپ هاي استخر، توسط كمپاني سازنده، نصب مي گردد. اما در عين حال، به صورت جداگانه هم به فروش مي رسد.


روشنايي هاي استخر

روشنايي هاي استخر شامل چراغ ها و لامپ هايي مي شود كه گاه صرفا به منظور تزئينات و زيبايي و گاه براي روشنايي بيشتر و افزايش ميدان ديد شناگران، در داخل استخر مورد استفاده قرار مي گيرند. اين لامپ ها علاوه بر نواحي بيروني، بعضا در داخل كاسه استخر، يعني در زير آب نيز اجرا مي شوند؛ به خصوص در استخرهاي روباز، به منظور افزايش ميدان ديد شناگران در شب.


لوله استخر اوپول

يكي ديگر از مهمترين خدماتي كه مجموعه اوپول به مشتريان و همكاران خود ارائه مي دهد، عرضه انواع لوله استخر مي باشد؛ از لوله هاي فلزي مسي و گالوانيزه گرفته، تا لوله هاي PVC ، CPVC ، پلي اتيلن، پلي پروپيلن و همچنين لوله UPVC استخر كه امروزه محبوب ترين و باكيفيت ترين متريال محسوب مي شود. همانطور كه بالاتر هم گفته شد، لوله هاي استخر، حكم شريان هاي حياتي استخر را دارند. لوله هاي استخر بايد از كيفيت، مرغوبيت و همچنين دوام بالايي برخوردار باشند. به علاوه، لوله استخر مي بايست تمامي استانداردهاي بين المللي لازم را اخذ كرده باشد.

شركت اوپول در زمينه عرضه لوله و اتصالات UPVC استخر با كمپاني هاي مطرح داخلي و خارجي، نظير كمپاني پيمتاش، شركت داراكار و شركت پليمرتوس همكاري دارد. كمپاني هاي كه محصولات آن ها، تماما داراي لايسنس هاي معتبر اروپايي هستند.



 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد