فروش پرسودترين نهال خشكبار در ايران، نهال گردو پيوندي

۱ بازديد

به نقل از آريا نهال؛ اگر علاقه مند به زمينه ي كشاورزي و باغداري باشيد، احتمالا پرسودترين خشكبار در ايران سوال اساسي شما خواهد بود. در اين مقاله قصد داريم به معرفي پرسودترين نهال ميوه ي ايران يعني نهال گردو بپردازيم. نهال گردو انواع و ارقام متفاوتي دارد كه در ادامه به معرفي بهترين نهال هاي گردو خواهيم پرداخت پس تا انتهاي اين متن همراه ما باشيد.

چرا نهال گردو مي تواند پرسودترين خشكبار ايران قلمداد شود؟

شايد در ابتدا اين سوال براي شما پيش آمده باشد كه چرا از بين نهال هاي خشكباري همچون:

  1. نهال بادام

  2. نهال انگور

  3. نهال پسته

  4. فندق

و... ساير نهال هاي خشكبار، نهال گردو را مي توان به پرسودترين خشكبار در ايران ناميد. در ابتدا بهتر است به جايگاه مغز گردو بر سر سفرهاي ايرانيان بپردازيم.

تقريبا در تمامي خانه ها مي توان مغز گردو، با پوست و يا بدون پوست را پيدا كرد. مغز گردو بر سر سفره ي صبحانه تا شام مي تواند جاي گيرد، در صورتي كه ارقام خشكبار ديگر همچون بادام، پسته كه جزء رقباي اصلي گردو محسوب مي شوند، كاربرد كمتري به نسبت مغز گردو دارند.

پس بازار خريد و فروش مغز گردو به مراتب پر رونق تر از پسته و بادام محسوب مي گردد. از طرف ديگر مغز گردو قيمت قابل توجه اي دارد و حتي سوخته و سياه آن، در صنايع ديگر مورد استفاده قرار مي گيرد.

پيش از هر چيز شما مي توانيد در لينك زير به مشاهده ي انواع نهال خشكبار در آريا نهال بپردازيد:

مهم ترين دليل براي خريد نهال خشكبار آن هم نهال گردو چيست؟

اما مهم ترين دليلي كه مي تواند شما را مشتاق به خريد نهال گردو كند، سال باردهي نهال گردو است. جالب است بدانيد نهال هاي گردويي كه پيوندي باشند، اغلب از سال دوم باردهي خود را آغاز مي كنند در صورتي كه نهال پسته حداقل 5 الي 7 سال زمان نياز دارد. از آن طرف شايد بگويد در بادام چگونه است؟ در بادام هم از دومين سال باردهي آغاز مي گردد اما مهم ترين نكته در زمان به بلوغ رسيدن درختان مي باشد.

درخت گردو در هشتمين سال به بلوغ كامل مي رسد و در ارقام نهال گردو پيوندي توانايي باردهي 250 الي 300 كيلو را دارد در صورتي كه اين عدد در بادام به يك چهارم هم نمي رسد! به عبارتي هر درخت گردو با باردهي خشك توانايي باردهي 70 كيلو گردوي خشك را دارد در صورتي كه هر درخت بادام در حدود 30 كيلو باردهي خواهد داشت.

مزاياي ديگر نهال گردو پيوندي به نسبت ساير نهال ها چيست؟

مي توان از جمله مزاياي ديگر نهال گردو به مقاومت مناسب در برابر سرما اشاره داشت. نهال گردو ذاتا سرما دوست است و اين به آن معناست كه در مناطق معتدل و سردسير توانايي باردهي فوق العاده دارد در صورتي كه در نهال پسته و بادام اين قضيه متفاوت است و در مناطق گرمسير رشد مناسبي دارا مي باشند.

حال كه به اندازه ي كافي از دلايل انتخاب نهال گردو آن هم از نوع پيوندي يا اصلاح شده ي آن پرداختيم، بهتر است به معرفي چند نهال گردو پيوندي پربار هم بپردازيم.

همچنين حين خريد نهال گردو توصيه مي شود به خوبي تمامي ارقام نهال گردو با برسي كنيد و بهترين نهال گردوي مناسب منطقه ي زندگي خود را انتخاب نماييد.

معرفي 2 نهال گردوي پيوندي مناسب مناطق معتدل و سردسير:

اگر سري به نهالستان هاي گردو همانند نهالستان آريا نهال، گلد نهال يا دكتر نهال زده باشيد، با ليستي بزرگ و جذاب رو به رو مي شويد كه ممكن است انتخاب نهال گردو را براي شما كمي دشوار كند. حال بهترين نهال هاي گردويي كه توانايي باردهي 250 الي 300 كيلو به ازاي هر درخت بالغ گردو را دارا مي باشند در ادامه معرفي خواهيم كرد.

اولين نهال گردوي مناسب مناطق معتدل، نهال گردو چندلر پيوندي:

اين نهال گردو با اصالتي آمريكايي، دل بسياري از كشاورزان و باغداران را ربوده است. كافيست نام گردو چندلر را به زبان انگليسي سرچ كرده تا محبوبيت و جهاني بودن اين نژاد درخت گردو را مشاهده نماييد. بيش از يك دهه است كه اين نهال به صورت كامل بومي سازي شده است و با آب و هواي ايران به خوبي سازگار شده است.

اين نهال گردو را مي توانيد در ارتفاعات 900 الي 1500 متر از سطح دريا كشت نماييد. از ارقام ديرگل گردو مي باشد كه يك دلگرمي محكم براي كشاورزان و باغداران محسوب مي گردد.

مغز گردوي چرب و كاغذي اين نژاد از ديگر محبوبيت هاي اين گردو محسوب مي شود.

دومين نهال گردو مناسب مناطق معتدل و سردسير، نهال گردو فرنور پيوندي:

نهال گردو فرنور پيوندي همانند نهال گردوي چندلر، از ارقام وارداتي محسوب مي شود با اين تفاوت كه اصالت آن مربوط به كشور فرانسه مي باشد. اين نژاد از پربارترين ارقام گردوي سردسير محسوب مي گردد كه با پايه اي متوسط، كار برداشت گردو را براي شما در فصل برداشت راحت تر خواهد كرد.

توصيه مي شود از اين نهال گردو در ارتفاعات 1500 الي 2300 متر بهره مند شد. از ارقام بسيار ديرگل گردو محسوب مي گردد. از دومين سال پس از كاشت باردهي خود را آغاز مي كند و تا 70 سال به راحتي توانايي باردهي مناسب را خواهد داشت.

نحوه ي خريد نهال خشكبار چگونه است؟

شما مي توانيد جهت خريد نهال ميوه يا نهال خشكبار به وب سايت آريا نهال مراجعه كنيد تا همزمان با مشاهده ي تصاوير و مشخصات نهال، از قيمت آنلاين انواع نهال از جمله قيمت نهال گردو مطلع شويد. همچنين مي توانيد با برقراري ارتباط با شماره تماس هاي (09143336024 / 09143336029) نسبت به دريافت مشاوره و خريد نهال اقدام نماييد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد