سوله سازي

بهترين ها

سوله سازي

۱ بازديد

ما در اين مقاله قصد داريم به شما عوامل موثر بر قيمت و كيفيت در سوله سازي را معرفي نماييم و همچنين به شما راهكاري را ارائه نماييم كه چگونه با سوله سازي دو طبقه در هزينه ها صرفه جويي نماييد.

عوامل موثر بر قيمت سوله سازي

عرض و ارتفاع از مهمترين عناصر در سوله سازي هستند. اسپردها و ارتفاعات تعيين مي كند كه در هر متر مربع چند كيلوگرم فولاد بايد مصرف شود. دانستن اين وزن در هر متر به شما اين امكان را مي دهد كه وزن كل سازه را با توجه به طول آن تعيين كنيد. اما اين تمام مسئله نيست، تا كنون فقط هزينه پروژه اسكلت فلزي را متوجه شده ايد و علاوه بر اسكلت فلزي، به تعيين قيمت فونداسيون و بنايي و سقف نيز براي تعيين قيمت سوله سازي نياز داريد.

متأسفانه از آنجايي كه فونداسيون و سنگ تراشي در تخصص ما نيست، از قيمت گذاري آن خودداري مي كنيم، اما در نظر داشته باشيد كه پلان فونداسيون بايد توسط شركت سوله سازي به صورت رايگان در اختيار شما قرار گيرد. يكي ديگر از مواردي كه روي قيمت تاثير مي گذارد وضعيت خاك شماست كه بايد با توجه به تراكم خاك و مقاومت آن مشخص شود. در برخي موارد اگر زمين ناهمواري و اختلاف سطح زيادي دارد بايد بدانيد كه اين مشكل بايد حل شود و سطح زمين بايد صاف باشد كه مي تواند هزينه هاي پنهاني را براي شما ايجاد كند.

نوع ديواري كه بايد استفاده كنيد بستگي به هدف شما دارد، اما در اينجا برخي از انواع ديوار ارزان قيمت معرفي شده است:

  • بلوك

  • آجر

  • آجر دو طرفه

  • ساندويچ پانل و غيره.

سوله سازي دو طبقه چيست؟

سولهها مي توانند داراي چند طبقه باشند. برخي از كارفرمايان در برخي موارد سوله دو طبقه را سفارش مي دهند كه مي توان اين كار را انجام داد. به طور كلي كاربري هايي مانند پذيرايي در شركت هاي صنعتي كه ترجيح مي دهند طبقه دوم اداري باشد و ساير كاربري ها تصميم به ايجاد طبقه دوم مي گيرند.

وقتي كه در سوله سازي به طبقات يك سوله اضافه مي شود، چندين بحث جديد ايجاد مي شود:

 اول اينكه ارتفاع سوله افزايش مي يابد و اين باعث مي شود بار باد در سوله كارآمدتر شود، بنابراين سازه بايد قوي تر باشد زيرا به معناي مصرف بيشتر فولاد و افزايش قيمت است

نكته بعدي بار و فشار است كه از طبقه دوم وارد سازه مي شود، هر چقدر از طبقه دوم براي تجهيزات سنگين استفاده شود، سازه بايد به همان اندازه استحكام داشته باشد، اما نكته مهم در اينجا اين است كه وقتي طبقه دوم بار و فشار باشد، زلزله مي تواند تهديدي بزرگتر از باد باشد.

حال به منظور رفع اين مشكل بايد فولاد بيشتري مصرف شود كه دوام سوله را به حد استاندارد مي رساند. بنابراين متوجه شديم كه براي يك سوله دو طبقه، سازه بايد مستحكم شود كه قطعاً منجر به افزايش قيمت قابل توجهي مي شود كه در زماني كه قيمت زمين در اين منطقه بالا باشد، از نظر اقتصادي به صرفه خواهد بود. اما اگر قيمت زمين بالا نيست، بهتر است زمين بيشتري خريداري كنيد و متراژ سوله سازي را افزايش دهيد يا از 2 سوله استفاده كنيد.


 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد