سنباده نواري

بهترين ها

سنباده نواري

۵۰ بازديد

سنباده نواري، يكي از ابزارهاي كاربردي در صنعت است كه در اين نوشته با آن آشنا خواهيد شد. به دليل وجود مزايا و ويژگي هاي سنباده هاي نواري، از آنها در صنايع مختلفي استفاده مي شود. صنعت قطعه سازي خودروها، توليد دستگيره، توليد قطعات آلومينيومي، صنعت چوب و صنعت مرتبط با شيرآلات بهداشتي و صنعتي به وجود سنباده هاي نواري نياز دارند.

سنباده هاي نواري نقاط قوت زيادي دارند. مثلا يكي از نقاط قوتشان، تنوع زياد در اندازه ذرات است. به علاوه سطح تماس اين سنباده هاي زياد و مناسب است؛ در نتيجه مي توانند به خوبي با سطوح سنگي و فلزي برخورد داشته باشند و آنها را بتراشند. همچنين اين سنباده ها با رِنج زيادي از دانه بندي ها توليد مي شوند و همين موضوع باعث مي شود هم براي چوب، هم براي فلزات و هم براي انواع سنگها به كار برود. سنباده هاي نواري، جايگزين بسيار مناسبي براي سنگهاي ساينده هستند. اين سنباده ها مثل يك كمربند ساينده هستند كه مي توانند اجسام و مواد را بتراشند و آنها را صاف كنند.

يكي از موارد كاربرد سنباده هاي نواري، صنعت هوافضا است. از اين سنباده ها براي تراشيدن فولاد كربن، آلومينيوم و ساير فلزات موردنياز در صنعت هوافضا استفاده مي شود. همچنين در صنعت ساخت كشتي نيز از سنباده هاي نواري براي ساييدن فلزات سخت و سنگين استفاده مي شود.

سنباده هاي نواري مي توانند سطح پانل هاي چوبي و فلزي را كاملا صاف و يكدست كند. اين كار هم باعث زيباتر شدن سطح كار مي شود و هم باعث مي شود كه آن قطعه به خوبي روكش شود. سنباده هاي نواري، انعطاف پذيري مناسب و استحكام كششي خوبي دارند و از چندين ماده ساخته مي شوند.

 

روش ساخت سنباده هاي نواري

براي ساخت سنباده هاي نواري از انواع پارچه هاي كتان، پلي استر، منعطف و بسيار منعطف استفاده مي شود. ذرات سنباده هاي نواري هم از بين ذرات زيركونيوم، سراميك، ذرات اكسيد آلومينيوم، سيليكون و كاربايد انتخاب مي شود. هركدام از مدلهاي سنباده هاي نواري، كاربرد مخصوص به خودشان را دارند. مثلا سنباده هاي نواري بسيار منعطف براي ساخت و شكل دادن به دستگيره هاي در، قطعات شياردار و... استفاده مي شود. سنباده هاي نواري كه با پارچه پلي استر توليد مي شوند، به دليل انعطاف بسيار كم و استحكام بالا در پليسه گيري به كار مي رود.

 

روش انتخاب سنباده نواري

انتخاب سنباده نواري مناسب تا حد زيادي به جنس قطعه كار بستگي دارد. به همين دليل براي انتخاب سنباده نواري مناسب بايد كيفيت سطح كار و ميزان زبري و نرمي آن توجه كرد. هر كدام از مواد مانند فولاد، برنج، سرب، آلومينيوم، چوب و شيشه به سنباده مخصوص به خودشان نياز دارند تا بدون اينكه آسيب ببينند، تراشيده شوند.

چگونه مشخصات سنباده نواري مناسب را انتخاب كنيد؟

براي انتخاب سنباده نواري با مشخصات درست، شما مي توانيد با مجموعه فني توسكا تماس بگيريد و نوع كار و سطح كار را به مشاوران متخصص اين مجموعه توضيح بدهيد تا طول سنباده، عرض سنباده، نوع دانه ها، جنس دانه ها و نوع پارچه مناسب براي كار شما مشخص شود و بتوانيد بهترين و مناسب ترين نوع سنباده نواري را براي كار خود تهيه كنيد. از آنجايي كه سنباده هاي نواري، تنوع بسيار بالايي در دانه بندي و اندازه دانه ها دارند، مي توانند روي دستگاه هاي ثابت و سيار نصب شوند. بعد از نصب سنباده نواري مناسب روي دستگاه، از آنها مي توان براي كارهايي مثل پليسه گيري، پرداخت و براده برداري انواع اجسام و مواد مثل چوب، چرم، شيشه، آهن، آلومينيوم، سنگ مرمر، كريستال، طلا، چدن، برنج، مس و... استفاده كرد.

براي خريد سنباده نواري، شما مي توانيد از خدمات مشاوره آنلاين و رايگان تيم فني توسكا كمك بگيريد و با توجه به حوزه كاري و محصولاتتان، مناسب ترين مدل سنباده نواري را تهيه كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.